Att fånga ögonblicket...


När jag var ute o sprang imorse, kom jag på mig själv hur jag uppskattade solen, att den reflekterade mot snön. Hur grenarna svajade i vinden, och att det åkte tre längdskidåkare ute på isen samtidigt som jag joggade. 

Jag såg mig själv och miljön runtomkring som i en film...

Jag fångade ögonblicket.

Det jag vill komma fram med detta är att jag har övat upp faktumet att leva i nuet. För ett tag sedan hade jag inte samma vidsynta perspektiv på min tillvaro...

Jag är otroligt målmedveten och alltid haft både delmål och långsiktiga mål, men dessa har ibland tagit överhand att jag inte sett vad som finns runtomkring mig där och då, här och nu.

Man kan öva upp sin förmåga att lära sig att uppskatta de små sakerna, för det är det som gör det stora hela.

Den helheten du lever i kan bara DU se, tolka och uppskatta....



Att stanna upp i sin vardag är bland det underbaraste för då inser du hur lyckligt lottad du är!

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0