Efter regn kommer solsken...



It's a fact!

Igår regnade det och det var otroligt dystert väder... Idag tittade solen fram och isen är på väg att smälta.

Detta är nice för det betyder att jag snart kan bege mig på mina joggingturer ute i spåret som jag längtat efter så.

Och så var det här med att städa...
Mitt projekt har pågått i två dagar och fortsätter även imorgon.

Det är vårstorstädning på G. Det handlar om luckor, skåp, golv, hörn, tak och allt möjligt.
Jag vänder ut och in på min lägenhet helt enkelt.

Att städa kan vara okej om man sätter på sjukt hög musik och stör sina musikaliska grannar med "mainstream" musik.
På högsta volym går senaste Britneyplattan eller sköna låtar från min "Madonna vs Michael" playlist och jag kan höra hur de tänker: "herregud kan hon inte bara släppa 80-talet?!?"

Men ska man bli städpepp så MÅSTE man köra på säkra kort!

Jag vet att hata är ett starkt ord så därför tänker jag inte använde det.

Men jag Ogillar SKARPT att dammsuga! Mitt hem blir ett slagfält och jag river ner alla prydnader, samt stolar och diverse stuff som är i vägen. Det är tänkt att jag ska vara smidig eftersom jag är dansare men ge mig en dammsugare så lovar jag att jag blir klumpigare än klumpigast. 

MEN!!! Efter regn kommer solsken och jäklar vad mina golv skiner nu :)



Dagens bild, från min härliga morgonpromenad!

Många kramar!


Kommentarer
Postat av: maria

DUKTIG DU ÄR!

Man kanske skulle ge sig på det när man kommer hem.. hmm!



Vi måste ses i veckan, kommer imorgonkväll! (mån)

2011-04-04 @ 00:41:22
URL: http://radlergoespitea.blogspot.com
Postat av: Marre

Oh ja! Klart vi ska ses :) Mys mys, puss så hörs vi senare idag eller imorn. Trevlig resa :)

2011-04-04 @ 08:04:11
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0