Livets vägar...


Jag tycker att det är otroligt häftigt vilka möjligheter som livets vägar leder till...

Jag tänker bara på min farmor. En kvinna med en otrolig styrka som uppfostrade sex barn i Chile.

Diktaturen kom dessvärre  11 september -73 och det ledde till att min pappa fick åka till Argentina, bröderna följde efter åren tätt inpå.

Efter ett par år fick de möjligheten att åka vidare till Europa. Till ett land långt upp i norr med ett språk som inte har någon som helst anknytning med det spanska språket, Suecia, Sverige.

Nu är vi här 2011 i en lägenhet i Ulriksdal, fylld med kärlek. Delar minnen. Farmor, pappa och jag. Tre generationer med varsin historia.

Undrar vad jag gör om 40 år? Vilka möjligheter som mina vägar har skapat då...



Mina farföräldrar: Lina Garro och Sergio Garcia



Pappa (längst upp till vänster) och hans syskon.



Min farmor och jag!

Ta hand om er historia!

Kärlek


Kommentarer
Postat av: Sergio

bonito lo que escribiste!/el papi

2011-04-24 @ 12:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0