Mental träning!


Jag satt här för ett tag sen och kände att stressen började smyga sig in i mina tankar och kropp...

Vi har faktiskt väldigt mycket att göra i skolan och det är bara knappt två månader knappt till sommarlov!

Jag kände att jag var tvungen att göra det som jag tycker är mest avslappnande, att jogga!

Så nu e jag tillbaka och är lite lugnare.. Ute i lunket bestämde jag mig för att jag ska börja med mental träning.. Det här med att visualisera och se sig prestera något som man tycker är svårt...

En av mina svagheter i dansen är balansen.. jag har alltid kämpat med den och även om jag vet vad jag ska tänka på så fungerar det ibland och ibland inte..
En anledning till att jag inte sätter balansen fullt ut kan vara för att jag hetsar och inte finner lugnet.. men ett annat kan faktiskt vara att jag "vet att jag inte klarar det"...

Nu ska jag börja pränta in i min hjärna att detta klarar jag faktiskt av!

Jag ska se framför mig hur jag sätter mina dubbla piruetter perfekt, hur jag står upp i passé utan att tippa och hur jag gör en tilt med största säkerhet...
Detta tar sin tid men innan jag är klar här ska jag inte ha några issues med min balans och så är det bara!



Jag har hört att mental träning fungerar ypperligt för elitidrottare.

Kan de så kan jag!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0