OT!


Vi har precis lämnat farmor på pendeln och jag sitter nu och ska titta på ytterligare avsnitt av OT.

OT är förkortning på Operacion Triunfo och det var en dokussåpa om framtida artister som spanska TV:n sände i början av 2000-talet.

Första säsongen var klart bäst och det var där som David Bisbal fick sin stjärnstatus. Bisbal är förövrigt en av min och farmors absoluta favoritartister, vi brukar ha samma smak ;)

Idag när jag ser dessa program så märker jag att mitt musiköra har blivit något vassare och att alla inte var så klockrena som jag tyckte då.

Men jag var ju ung och oerfaren ;)

Finns dock två undantag, David Bisbal och Chenoa var redan då klockrena sångare. Synd för de som inte gillar spanska vibratos men de är för mig mycket mer än bara sångare.
De har hjärta och själ i det de gör och är självklara entertainers!



David Bisbal live, Mallis-07.

Puss och natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0