Relationer...



Idag är temat relationer...

Vi har massvis med olika relationer, till familj, vänner, barn, käraste...

Att ta hand om sina nära är något jag är väldigt mån om.

Jag försöker leva efter filosofin att såsom jag vill bli bemött bemöter jag andra.

Sedan kan det hända oförutsägbara händelser som att du blir sårad eller att du sårar, det blir missförstånd eller så glider du och någon i din närhet isär.

Min tröst i detta är att för det första så är det aldrig försent att säga förlåt...
Tiden läker alla sår... klyschigt men sant...

Sedan så är just detta det som kallas att leva, motgångar utvecklar dig och leder dig till andra möten med nya människor... 

När tiden sedan är redo kan du återuppta kontakten med den du mist den med eller så kanske ni bara har valt olika vägar och utvecklats på olika håll och så får det vara.

Världen är fylld med varma människor, om du bara öppnar upp och vågar se andra och tro på det goda i folk så upptäcker du att ditt liv är berikad med underbara relationer.



Massa kärlek till min vän Elina som funnits där för mig i vått och torrt!

Ta hand om er fina läsare!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad klok du är!

2011-04-04 @ 22:44:13
Postat av: Marre

Man blir klok av erfarenheter :)

2011-04-05 @ 19:18:21
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0