Upprörd vs Glad!


Idag gick vi och intervjuade en lärare om vad hon tyckte om vårt projekt som vi har i uppgift att skapa på AuO:n. Hon var totally cool men jag fick också insikter om ett och annat.

Så mycket som egentligen behövs att jobbas med idag ute på fältet. Så många elever som mår alltför dåligt, som söker bekräftelse och har ett behov av att känna sig sedda...

Det är inget lätt uppdrag vi har när vi väl kommer ut, men taggad är jag och vill hjälpa till att förändra och göra en skillnad!
Det är dock SKAM att läraryrket inte satsas mer på och att det även nu dras ned på esteämnena. Hur tänkte de där?!?

Att ge elever en möjlighet att få uttrycka sig konstnärligt är ännu en väg för dem att få utlopp för sina känslor. Det ger dem en chans till att bygga upp sin självkänsla samt få ökad empati och samarbetsförmåga med andra!

Med detta sagt ska jag nu sluta vara upprörd.

För jag är egentligen väldigt glad :)
Våren e ju här och PDP:s har mycket stuff på G!



Mina projectmates njöt av det vackra vädret!



Marre smygtränar... ooops...

Hej, svejs, lingonfejs!


Kommentarer
Postat av: Malin

Marre jag blir så himla glad när jag går in på din blogg pga din nya bloggdesign som jag kirrat!

Den är fete najs, precis som du!

Pusss

2011-04-19 @ 09:26:23
Postat av: Marre

Jag blir oxå så glad av designe darling, tusen tack:) och e du glad e jag glad:) puss

2011-04-19 @ 13:06:55
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/
Postat av: Filippa

Marre gumman! Vad glad jag blev när jag läste det här! Det är ju precis det du nämnde om skolorna som jag jobbar med! Det behövs en föränding i skolorna. Mobbing, utanförskap och kränkning mm är det jag jobbar med att få ett slut på! Du är bra gumman! Fortsätt med det. :) tycker om dig. Puss! Filippa

2011-04-19 @ 16:33:44
Postat av: Marre

Ååh vad glad jag blir att du jobbar för detta. Behövs mer av oss därute! Att folk inte förstår att barnen är vår framtid?! Saknar dig vännen! Puss

2011-04-19 @ 20:27:35
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/
Postat av: Jonkarolina

Great site keep up the good work

2011-06-08 @ 13:37:55
URL: http://jonkarolina.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0