Att se sin omvärld...


Hur kan detta hända, gång på gång på gång!

Jag sitter här och tittar på nyheterna och blir helt förstörd.

När barn mister sina liv på grund av att något gått otroligt snett i en människas liv.

Denna gång i Brasilien...

En 24-åring som inte ser någon utväg och tycker att den perfekta hämnden mot världen, mot orättvisan som drabbat just honom är att gå in i en skola och skjuta på elever.

10 barn döda och ett 20 tal skadade, skjutna i huvudet eller bröst...

Jag mår så fysiskt dåligt!

Hur kan jag hjälpa till?
Vad kan jag göra härupppifrån i min så kallade "trygga atmosfär"... om den nu är det?

Tanken jag får är genom att bry mig och ge mina nära kärlek.
.
Att se och öppna upp för min omvärld, ge ett leende till någon som behöver det kan vara mitt försök att göra världen till en lite bättre plats...

Jag själv kan absolut inte förändra! Men vi kan hjälpas åt att styra den åt rätt håll...



Ta hand om varandra och sprid kärlek omkring er!

Varma kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0