18

Finns otroligt många moments jag har varit med om som jag skulle kunna ta med men detta måste bara dokumenteras!

Ett ögonblick

Året var 1997, en varm sommardag i augusti. Turnén var HIStory World Tour och artisten var Michael jackson.
Jag och min vän Elina köade i hettan i flera timmar. Pappa kom då och då och checkade läget och gav oss mat och vätska. Jag var 15 år och fullt fokuserad att jag skulle se min alla tiders idol på nära håll.
När väl insläppet var kutade vi som dårar, jag, Elina och pappsen tättbakom med min lilla kusin. PÅ den tiden kunde man inte köpa VIP platser utan det var "först fram" principen och gissa vilka som hann!! Jo vi, sjukt mycket trängsel in men när vi väl var där så vilken space vi fick!
Vi kunde glida in som vi ville medan vi väntade på stjärnan och gå på toa medan det var 20 000 andra som trängdes på andra sidan stängslen ståendes.
Sen var THE MOMENT här! Man fick se Michael på storbildsskärmen åkandes i en "raket i en berg och dalbana" och till slut var han framme. Jag stod ungefär tre rader ifrån scenen så jag fick se min idol på mycket nära håll.
Resten är history och jag grät av lycka, dansade, sjöng och skrek från det att han dök upp på scen tills de sa:"
"Ladies and gentleman, The King of Pop has left the stadium"


Är tacksam att jag hann se Michael innan han gick bort.
Love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0