American pancakes!

Okej jag är lite småfrälst nu i american pancaces som jag snott från Thess blogg. Förra året var det lite av min grej att bjuda på sconesfika. I år blir det american pancakes fo sho!
För ca 8-10 pannkakor behövs följande: 2,5 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk vanlijsocker, 0,5 tsk salt, 2 msk socker, 1 ägg, 2,5 dl mjölk, 2 msk smör.
Blanda de torra ingredienserna, tillsätt smält smör och mjölk. Vispa och sedan har du i ägget.
Idag testade vi att ha hälften grahamsmjöl,  minskade på sockret till en halv matsked (går nog att ta bort det helt och bara ha i vanliljsockret). Vi hade även i rivet äpple. På pannkakorna hade jag keso och lättsockrad sylt!
SUPERGOTT blev det!
Puss och njut!

Kommentarer
Postat av: Thess

Ser sjukt läckert ut! måste testa din variant! :D

2011-08-19 @ 17:11:19
URL: http://thesses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0