Miss you!

Jag gillar inte att "sakna" för mycket för jag försöker alltid uppskatta det jag har i stunden.
Men jag kan inte förneka att jag saknar dansen något enormt.
Jag vill stå i danssalen, framför spegeln, göra mina tonduer, pliéer, och de jobbiga hoppen.
Jag vill att lärarna korrigerar och påminner mig om att hålla in bröstkorgen och förlänga armar och ben.
Jag vill hänga och sväva över diagonalen och ta mig ner till golvet för att sedan ta mig upp på ett sjukt krångligt sätt men ack så graciöst.
Jag vill göra läskiga handståendes och Mojos där tjejerma rättar och hejar på mig så att jag får rumpan på rätt sida av axeln.
Och MEST av allt!
Jag vill höra musiken dunka i högtalarna samtidigt som jag är i mitt dansflow där jag dansar för mig själv och publiken samtidigt. Då det enda jag känner i stunden är basen som slår och mina egna andetag för att jag är så inne i vad som är mitt, dansen.

(foto: Linus Jonsson)
Take me to the world of art!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0