Pain riche!

När man har fint besök så är det viktigt att man tar hand om sina gäster.
Min specialitet är lite av att baka. Hembakt morgonbröd hur gott är inte det??:)
Pain riche är enkelt och superdupergott:
1 jäst, 2 tsk socker, 1 tsk salt, 5 dl ljummet vatten, 4 msk olja. Blanda, häll i ca 1,5 l vetemjlöl och knäck i ett ägg för mustigare kvalitet. Få ihop det till mjuk deg och låt det jäsa i ca. 30 min.
Baka sedan ut till 4 baguetter, skåra bröden och låt det stå i 15 min till.
Sedan ska dem i ugnen på 225 grader i ca 15 min.
Just det! Pensla med ägg innan du för in dem i ugnen för att få den fina gyllenbruna färgen:)
Garanterat en morgonhit!
Puss och njut av dagens solstrålar!

Kommentarer
Postat av: agnes

Åh Du är så duktig! Skulle vilja att jag också hade orken att baka hela tiden! =) Hoppas du har det bra med pappa och farmor!! =) PUSS!

2011-08-24 @ 10:56:29
URL: http://agnesrodin.blogg.se/
Postat av: Thess

Åååå måste ju testas!!! :D

2011-08-24 @ 15:11:04
URL: http://thesses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0