Chilensk nyårsfest

Jepp igår var det äkta chilensk nyårsfest!

Vi kom till den tjocka släkten och vi blev varmt mottagna. Det var långbord på uteterrassen och det serverades tre rätters. Jag blev ganska så rörd när jag träffade mina släktingar och vissa som jag inte heller hade haft kontakt med på 9 år.

När vi åt så serverades självklart chilensk rödvin. Då jag frågade om vatten tittade de undrandes på mig och frågade om jag hade tänkt dricka vatten hela kvällen. Jag garvade och sa bara att jag var törstig, det här med varannan vatten är nog ingen idé att förklara. Men då vi inte kan dricka kranvattnet så fick det bli Sprite istället, Ett helt ok alternativ :)

Efter maten var det dags för tolvslaget och DET är väldigt känslosamt här i Chile. Landet har varit i ganska mycket sorg efter kriser som jordbävningen, de 33 instängda gruvarbeterna och fångarna som brunnit inne. Så det blev mycket tårar när klockan slog tolv men även mycket glädje. Alla ska verkligen krama alla, stora som små.

Därefter vart det PARTY för hela slanten, med partyhatter, masker, girlanger och hela kittet!! Dans, fest, dans och mera dans. Mycket cumbia som de älskar att dansa här. När klockan var ungefär 3 så var jag lagom trött efter alldeles för lite sömn, jetlag och mycket intryck. Jag fick vila i ett rum medan släktingarna fortsatte att fira in det nya året. Jag förstår nu var mina partyrötter kommer ifrån!

Nu blir det att packa upp min resväska och sedan dra vidare till släktingar för lite Asado!!



Det här är min charmiga syssling jonathan som fick mig att garva hela natten!

Ha det fint vänner, hör mer imorn. Puss

ps. Mitt nyårslöfte blir att fortsätta ta en dag i taget och att alltid välja glädjen!


Kommentarer
Postat av: Ola

Underbart ju Marre!! Du verkar ha det sjukt bra :)

Fortsätt skriv, I like! =)

Ta med dig lite sol hem sen vetja!;)

2011-01-04 @ 00:31:41
Postat av: Marre

Hej snygging!!! Tack för din kommentar, vad glad jag blir att du läser bloggen :) Hoppas du hade det super på nyårsfesten. När jag kommer hem måste vi ta igen all party som jag missat!!



Puss

2011-01-04 @ 03:00:15
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0