Kärt barn har många namn

En lärare, en ledare, en instruktör, en pedagog....

You name it, jag pratar nu om någon som leder en grupp människor på något sätt

Den personen har ett ansvar. Ett ansvar av att kunna sitt material, kunna vara flexibel, motivera och kunna se sina deltagre.


Idag har jag mött två helt underbara ledare, två danspedagoger som har varit otroligt skickliga och kunniga inom sitt område.
Jenny har fått mig att vilja bli en moderndansare och Ola har fått mig att tro att jag står på operan och gör arabesquer. VILKEN INSPIRATION!


Jag har svettats och hjärnan har nästan sprängts av information som jag fått i form av tusen koreografier och kunskaper om kroppen. Hallelujah!!

Själv har jag också fått prova att leda min klass och det var lovely. Att få vara på "andra sidan" , så många åsikter om ledarskap som jag har;)! Dock var de inte dans utan drama,ett område jag fick från Bjärnum och som jag alltid kommer att ha med mig i bagaget. Tack Helena!!


Bild från barnteatern Herkules, Bjärnum VT-09

Nu är det dags att sjunga gospel för mina två helt fab körledare Maria och Veronica.

Trevlig kväll!




Kommentarer
Postat av: Mallan

PiteGospel-TJOHO!!

2011-01-27 @ 18:24:16
URL: http://malinarnesson.blogg.se/
Postat av: susanna

Ola!?! Inte OLA BECCAU möjligtvis? Typ legendarisk balletlärare? :)

2011-01-27 @ 19:32:29
URL: http://dramafollowsme.bloggplatsen.se
Postat av: Gloria o Göran

Vad söt du är på foto!!! Roligt att du trivs :) Puss mamma o Göran tjing! tjing!

2011-01-27 @ 22:41:46
Postat av: Marre

Ska bli så kul att giga på söndag Mallan!



Susie, absolut, exakt den Ola är det. Hur bra som helst! Har du dansat för honom?



Tack mami och Göran! Ha en bäst helg. Kramis

2011-01-28 @ 17:44:35
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0