Nu är det hett i danssalen!

Flamenco är temat för denna vecka.

Det är VERKLIGEN inte så lätt som man tror. Den som har underskattat Sevillanas och Flamenco måste tänka om.

Tänk er att fötterna stampar rytmer med olika delar av foten och tar steg som är bestämda samtidigt som armarna rör sig väldigt sakta och i ett helt annat rörelsemönster än vad man är van vid från andra dansstilar.

Styrketräning till max för rygg, axlar, armar, handleder, händer och fingrar. Och jag som hade styrketränat just rygg och axlar idag, kanske lite felplanering! 

Hursom, när vår grymma danspedagog Tina visar hur man gör så blir jag som fem år igen. När jag var i Torremolinos och för första gången såg en flamencodansare. Jag blev helt förtrollad och min högsta önskan var att få hennes pondus och kunna dansa så vackert som hon gjorde.

ÄNTLIGEN får jag dansa denna eldiga dans. DOCK känner jag mig inte så förtrollande ännu. Men det kommer ;)



Jag och Emelie posar sådär lite fint som de gör i Sevilla... eller??? ;)

Buenas noches!


Kommentarer
Postat av: frida

annika, annika, lasse lasse lasse!

annika, annika, lasse lasse lasse!

annika, annika, lasse lasse lasse!

jag kan!

:D

2011-01-21 @ 00:15:51
URL: http://fridaannabritta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0