Viña del mar, wohoo!

Hej alla sotisar!
Idag har jag besokt en av Chiles popularaste turistorter. 
Namnet pa staden ar Viña del mar, har har mina fina slaktingar en lagenhet med havsutsikt (se forsta bilden).
Dagen borjade med lunch tillsammans med mormor och hennes syster. Till forratt (se andra bilden) serverades det vitloksmarinerade rakor och Loco (kan inte namnet pa svenska) Till huvudratt at vi en slags gratang fylld med kraftor och Loco igen.
Till dryck bestallde vi sjalvklart in chilenskt vitt vin, Santa Emiliana och till kaffet serverades en Amaretto.
Vi var ganska glada efterat jag och damerna sa det blev en liten tupplur vid stranden (se tredje bilden), SOFT!
Dagen fortsatte med shopping, sa nu har utokat sommargarderoben med linnen och jeanskjol och shorts, nice!!
Nu avslutas dagen med en Piscocola pa balkongen med sysling, damerna och havet!
Hoppas ni har overseende med stavning och saknaden av vara svenska vokaler.
jag sander lite varme till alla som har det kallt!
Puss

Kommentarer
Postat av: Soffan

Hej Marre!

Vad kul att du har börjat blogga och spännande att läsa om din resa. Låter som att du har det helt underbart verkligen!

Kram!

2011-01-05 @ 06:48:09
URL: http://soffansblogg.wordpress.com
Postat av: Gloria

Hej Älskade dotter!! Jag är så glad att du har underbart med mormor och resterande av släckten. Gamla damerna är så gulliga på sitt sätt. Härligt!!!

Fortsätt att njuta varje stund i den underbara resa.

Du förtjänar det. Älskar dig.

Puss Mamma

2011-01-05 @ 14:20:23
Postat av: Marre

Heeej Fia! Ah vad glad jag blir av at se att du laser min blogg :) Du ar ju liksom av en expert pa sant har ;) Stor kram vannen!



Haha mamma, jag vet. De e ju LOVELY. Lite som panetertanter :) Jag lovar att fortsatta njuta. SPECIELLT nar jag fick hora att de ar 30- upp i norrland. Puuusss o karlek!

2011-01-05 @ 14:24:34
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0