Att fixa...


Vi har alla mått dåligt i våra liv...
det som gör mig ledsen att det finns alltför många människor som fastnar i det negativa flowet alldeles för länge.

När jag mår dåligt frågar jag mig själv, vill jag må så här? Oftast är svaret rätt självklart, NEJ.
Att vara i botten kan vara rätt så energikrävande och destruktivt.

Då är nästa fråga: vad kan få mig att må bättre? Vad är roten på problemet EGENTLIGEN? Hittar man roten så kanske man inser att allt som adderats på och stör, egentligen inte är så stort som man fått det att verka.

Det viktigaste i allt detta är de närmaste du har runtomkring dig som familj och vänner.  De "förväntas" förstå och de får oftast ta all skit bara för att du måste få utlopp för dina negativa vibbar på någon.

Jag säger: stick ut o spring, slå på en boxsäck eller skrik högt ute i skogen och fortsätt att vara snäll mot de som alltid finns där för dig.

Vi har alla rätten att må dåligt för vi är inte mer än människor.

Men hjälp dig att fixa dig själv!


Gör du det så kommer du att finna massa ljuspunkter omkring dig som du inte tidigare såg.
Låter du dem skina extra starkt kommer du också så småningom inse att du har det ganska gött ändå!



Tankar jag fick under den sena kvällskvisten...

Puss och kärlek till alla fina änglar!



Kommentarer
Postat av: maria

Åh, du har så rätt!



Du är fin!



puss!

2011-03-30 @ 01:03:59
URL: http://radlergoespitea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0