Rysarkväll!


Gårdagskvällen var faktiskt en riktig rysare.

Eric Saade låg i toppen under ungefär hälften av tiden då rösterna gavs ut av den europeiska juryn. Dessvärre petades vi ned till en tredje plats men det var otroligt strongt jobbat ändå.

Jag måste säga att jag i år hade helt fel i vilka jag trodde skulle ligga i toppen. Jag var övertygad om att Ukraina skulle ta hem det hela för deras magnnifika sandkonst och fina sång. Sedan när jag såg tyska Lena tyckte jag att hennes utstrålning och sensuella karaktär gick rakt in i vardagsrummet från TVrutan så då trodde jag att hon oxå skulle hamna bland topp tre.

Tji fick jag, Den otroligt charmiga Saade gick hem trots att han missade kamerorna eller om kamerorna missade honom ?(den e oklar!). Italien klättrade sakta men säkert upp till en andra plats efter att ha lyst med sin frånvaro och vägrat Eurovision i flera år. Azerbajdzjan etta.. den tycker jag är otroligt tveksam men de ska väl ha cred för att ha satsat så hårt år efter år på tävlingen. Det var helt enkelt deras tur i år!



Sekunder innan Italien petade ned oss till tredje plats.

Märks det att jag älskar Eurovion ;)
Längtar till nästa år!!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0