Att vara tacksam

När kända personer omkommer är det som att vi blir otroligt påverkade.
Det är som att vi har känt dessa personer och på detta sätt blir påminda om att livet inte varar för evigt.
Felipe Camiroaga i Chile var med i flygplanet som störtade i helgen och Stefan Liv var med i planet som kraschade igår. Folk runtomkring har åsikter om att vi bryr oss för mycket och att folk dör faktiskt varje dag.
Ja, det må vara sant men varför inte bara låta dem som vill, få en stund av sorg och bearbetning.
Varför ska andras reaktioner och issues ifrågasättas hela tiden???
Jag tar detta tillfälle för att återigen vara tacksam för det jag faktiskt har. Jag blir påmind om att jag lite för ofta går och oroar mig för helt fel saker. Jag lägger för mycket fokus på det som tar energi istället för ger. Jag väljer att göra som Johan Westberg och tar upp fem saker som jag är tacksam för som jag upplevde igår.
  • Jag är tacksam för min morgonpromenad med Johanna
  • Jag är tacksam för mötet med PDP angående vår kommande show
  • Jag är tacksam för att jag fick dansa med Ola och plågas med tusen olika baletthopp
  • Jag är tacksam för att en fin vän tog kontakt med mig igår.
  • Jag är tacksam för att jag fick en stund för mig själv på kvällen och gick och lade mig i tid.
Ha en bäst dag fina läsare!
/Marre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0