Handlingsplan...

Läser på om mobbning just nu...
Om handlingsplanen SET. Det talas om emotionell intelligens. Låter vettigt, något som lättast utvecklas under yngre åldrar. Det är otroligt viktigt att vi tar om hand om våra barn, att det satsas på skolan, på kompetensutveckling och resurser.
Jag börjar verkligen förstå nu att jag ska bli lärare. Jätteläskigt men jag förstår att det är detta jag ska göra. Jag bryr mig mycket om andra, ibland lite för mycket men samtidigt är det kanske egenskapen som kommer att göra mig till en bra och ödmjuk lärare.
Ibland är världen lite för egoistisk, armbågarna är för vassa och empatin för låg. Jag vill ändra på det, göra min egna handlngplan för att få världen till en bättre plats. KASAM, känsla av sammanhang, också något som borde tas till vara på mer...
Jag e superflummig nu och trött men vill bara säga att jag gillar er <3
Vi har alla fina egenskaper som gör oss till varma människor.
Låt oss behålla det och på så sätt föregå med gott exempel för kidsen som är vår framtid!
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0