3 upptäckter!

Igårkväll landade jag på Kallax. Hade en schysst resa med nice sällskap! Och jag sov... jag skrattade oxå, men sov väldigt mycket... :) Jag har nu kommit på tre saker!
1. Det är KALLT i Piteå med stort K. Jag hade faktiskt glömt bort hur kallt det kunde vara och ändå är det "bara" 18-. Inte ens i närheten av de 30 minusgraderna som kan förgylla vinterkylan emellanåt. Det här med att jag hela tiden har sagt:" Nej men vintern e ändå rätt soft däruppe för det är inte så fuktigt som i Stockholm" BAH! Jag har förträngt två års erfarenhet av norrlandsvintern. Mer väderleksrapporter kommer garanterat i framtiden!
2. Upptäckt nummer två är att jag jag faktiskt kan rätt mycket av det som man ska plugga på till tentan imorgon. Det där kommer jag säkert få äta upp när jag har tentan framför mig haha. Men man kan mer än vad man tror :)(typ...isch...)! Var ganska så duktig med plugget igår att jag TILL OCH MED pluggade efter att jag kommit hem med nice pluggsällskap! Tre sätt att lära, inramningen av lärandet, vara en del av lärandet, att praktisera lärandet... jag är mer av den praktiserande karaktären.. jag ska bli danslärare.. men jag kan skriva C-uppsatser också... hm....är man en del eller ÄR man lärandet då? Haha ja ni, mycket tankar såhär på morgonkvisten.
3. Upptäckt numero tres... Drum roll... drrrrrrrrrrr... jag älskar min lägenhet (egentligen en återupptäckt)! Det är liksom min egna lilla bebis. Och det var städat och fint när jag kom hem (kanske inte så mkt längre) och jag bjöd på te och vi satt vid köksbordet och pluggade med min julstjärna som lös. Min lägenhet är som ett litet dockhus. Lite av allt och allt är litet och jag har mkt färger. Folk hetsar på FB att de tagit bort julpyntet men jag tänker njuta av "efterjulen" ett litet tag till. Man får ju faktiskt har kvar grejerna till trettondagen!
Det var lite av mina tankar! Nu ska jag kirra matlåda.
Puss o kram, ses på stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0