It's Pizza time baby!

Att laga Pizza är bland det godaste och mest uppskattade man kan göra och bjuda på.
Jag anser att hemligheten ligger bakom pizzadegen och tomatsåsen.
Jag rekomenderar varmt att följa detta recept när du tillagar pizzadegen (räcker till två plåtar):
50 gr jäst, 3 dl vatten (värm upp det till fingervarmt) 4 msk olivolja, 2 kryddmått salt och ca 6 dl mjöl. Efter att du knådat ihop allt låt degen jäsa i ca 20 min.
Till tomatsåsen använde jag två burkar krossade tomater (gärna med oliver i) en gul lök och två små vitlökar.  Lök och vitlöken hackade jag och fräste innan jag lät det koka upp med de krossade tomaterna.
När degen jäst klart så tillsätter du lite mer mjöl, knådar lite till för att sedan kavla ut så det täcker plåten, lägg på rikligt med tomatsås och just det! Glöm inte kryddorna (medan du tillagar såsen)!
Själv är mina favoriter, grillkrydda, chilli och oregano:O)
På den ena pizzan Frutti di Mare hade jag: musslor, crabfish och räkor - it taste like HEAVEN!
På den andra pizzan Marres special;) hade jag på: skinka och fårost - MUMS en klassiker!
Båda förtjänar ett varsitt paket riven ost (tror att det är 200 gr i vardera)
När pizzan är klar så toppa med oregano och sedan ska den in i ugnen i 250 grader i ca 15 min.
( De första 5-10 min har jag bara undervärme och sedan byter jag till både under och övre)
Ät Pizzan medan den fortfarande är varm och njuuuuut!
You won't get dissapointed, I promise :)!
Kärlek vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0