Våld mot barn, är det ok?

För det första vill jag bara klargöra och svara på frågan att våld mot barn är INTE okej!
Jag har fått läsa en artikel från en chilensk tidning där det står om våldet som utövas mot barn. 7 av 10 barn blir misshandlade hemma. Detta anses som något normalt i barnuppfostran. För mig låter det helt absurt att vi idag år 2012 accpeterar detta. Sedan pratas det om att det är för mycket våld och brott som utövas ute i samhället, men förstår vi då inte att våld föder våld? Jag vill uppmärksamma detta faktum, även om det handlar om ett land långt bort från Sverige, men jag misstänker att det också finns många dolda siffror världen över. Hur stökigt ett barn än är så finns det aldrig, aldrig en ursäkt att smälla till en annan individ. En vuxen är hundra gånger starkare, större och har tusen gånger mer makt än ett oskyldigt barn. Det finns andra sätt att lära på. Jag blir så upprörd att jag spricker och jag vill bara säga till alla föräldrar som använder detta som medel, att chilla lite i sin barnuppfostran. Disciplin i all ära men se över ert beteende innan ni går på ett barn med våld. Då har det gått alldeles för långt. Om ni klickar härnedan så kommer ni till artikeln, dock på spanska.
http://www.lacuarta.com/noticias/cronica/2012/04/63-133090-9-el-70-de-los-ninos-chilenos-sufre-violencia.shtml#.T4LhsgBvtks.facebook

Ta hand om er!
kärlek!


Kommentarer
Postat av: Thess

Kunde inte sagt bättre! Helt rätt MArre!

2012-05-01 @ 11:19:08
URL: http://thesse.blogg.se/
Postat av: Marre

<3 tack för din kommentar sweetie!

2012-05-01 @ 23:36:27
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0