Tack Piteå

I lördags flyttade jag från Pite. 
 
Jag tänkte först göra en FBuppdatering och skriva ett traditionellt "hejdå- tack för de här åren" men kände att det inte skulle ge rättvisa för allt  jag har upplevt i denna kärleksfulla stad. 
 
År 2010 flyttade jag till den lilla staden i norrbotten med en dröm om att bli danslärare. Det jag inte visste var att jag skulle få ta del av så mycket mer än det som enbart var kopplat till utbildningen. 
 
Musikhögskolan i Piteå är en plats med möjligheter och om det är något jag är stolt över är att jag tagit vara på varenda liten sekund av denna plats. Jag har levt, sovit och andats DANS. Musikhögskolan har varit mitt andra hem och jag har i perioder spenderat mer tid på högskolan än hemma på Ankars. Det kanske låter helt absurt men jag har varit så inställd på att satsa allt så det har inte funnits en tvekan på att det har fått uppta större del av min tid. Det är också otroligt häftigt att jag fått möta så många likasinnade på skolan och att vi hjälpts åt och samarbetat för samma saker helt frivilligt.
 
Om det är något jag har lärt mig här är att man ska vara openminded och ha en stor respekt för varandras konstformer och arbeten. Ingen gengre, konstform eller konstnär är mer värd än den andra. 
Vänner som jag har mött här är de som kommer att vara med mig för alltid, såsom vi har skrattat, gråtit och jublat tillsammans. Ni vet vilka ni är och jag älskar er!!
 
 
Och med detta sagt vill jag tacka alla som varit med och gjort de senaste fyra åren till bland de bästa i mitt liv. Med glädjetårar säger jag bara: På återseende folks, ta hand om varandra och fortsätt sprid kärlek via konsten!
 
Nedan finns ett axplock av bilder från min tidsresa i PIteå 2010-2014
Av förståerliga anledningar har jag valt att inte lägga upp bilder på de danslärarjobb jag haft med barn och ungdomar. 
 
ÅR 1
 
 
klassen
<3
 
 
 
Vi turnerade runt i Piteå, Kiruna och Stockholm med barndansföreställningen Djungeltrubbel
 
 
På bartömningen maj 2011: PDP- Pite Dance project presenterade "PDP by Night"
 
 
Vi dansade på PDOL i Kittelfjällstältet. Leriga blev vi :)
 
ÅR 2
 
 
"In Las Vegas" på Dans i Novembermörkret hösten 2011
 
 
PDP satte också upp MASSIVE MADNESS på kåren under hösten 2011
 
 
Who run the world - Massive Madness
 
 
En av många Halloweenpartyn
 
 
Photo shoot med Simone Orlander Arvola våren 2012
 
 
 
 
PDP hade en Burlesqueshow på challenge under maj 2012
 
 
Vindarna på skolavslutningen juni 2012
 
 
Den sommaren jobbade jag som dansare på Pite havsbad
 
ÅR 3
 
 
Fusion - ett samarbete mellan danslärar 3or och jazzkandidat 2or
 
 
Rep inför julavslutningen, vårt sista framträdande som helklass.
 
 
 Dansfilmen: Silent Ray 
producent: Robert Bergström
 
 
 Dansare på Western Farms julshow -2012.
 
 
 
 Jag och Ida Sandor var dansansvariga för SMASK 2013
 
 
 
 
 Vi koreograferade Öppningsnumret och mellanaktsnumret och var ansvariga för drygt 20 dansare
 
 
 
 
 
 Vi gick vidare med "Det är Dags" och fick vara med på Riksfinalen i Berwaldhallen - Stockholm
 
 
 
Jag examinerades på ett jazzsolo på avancerad dans som kom att bli en del av....
 
 
 
 
 
 
Alexandra Flinck var projektledaren och såg till att vi föreställningen fick PR i Piteå-tidningen ;)
 
 
Över 40 studenter hjälptes åt och gjorde danskonserten möjlig
 
ÅR 4
 
 
Jag var koreograf för en Modeshow under ledning av Hanzéns på Havsbadet
 
Under vintern 2013 var det dags för andra julsäsongen på Western Farms scen
 
 
Tennisboll "På Banan" på SMASK 2014
 
 
Bidrag 10 - MÖRKER - SMASK
 
 
 
Under mars 2014 med på Jonathan Ahlströms examensprojekt "De sju dödssynderna"
 
 
 
Sedan, i april, var det dags för Jenny Strandbergs projekt Burlesque - Timeles Teasing
 
 
 
 Sedan var jag även en fågel på Rikssmask - 2014. Hey vad gör man inte för SMASK ;)
 
 

 Vi dansade bakom Drängarna på Western Farms utomhusscen
 
 
 
Jag och Ida var med i en till dansfilm "Winds of dance" under regi av Robert Bergström
 
 
Jag och Malin Morin jobbade ute på äldreboendena i Piteå kommun med "Latin Flavour"
 
 
 
Lite Latin också på Allsången under PDOL 
 
Allt detta och mer därtill tar jag med mig i min yrkesroll som danslärare.
 
 
 
Nu ser jag fram emot att fortsätta resan i dansvärlden och sprida glädjen samt dela med mig av kompetensen som jag samlat på mig under åren, detta är bara början.... ;) 
 
 
Med kärlek till dansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0